Mis kokulu hanımellerinin, yaseminlerin, sümbüllerin bir esintiyle burnumuza gelmesi, kuş cıvıltılarının artması, güneşin artık içimizi ısıtmakla kalmayıp yakması, yazın geldiğini hatırlatır bana.

Bu dönemde sıcaklıkların artması, beslenmemizi önemli derecede etkiler. Peki, yazın sağlığımızı korumak için nelere dikkat etmeliyiz?



1- Terlemeyle su ve mineral kaybı, en çok başımıza gelecek durumdur. Susamadan su içmeyi öğrenmemiz gerek. Susayınca vücut zaten fazla miktarda su kaybetmiştir. Ağır işlerde çalışanların, sporcuların ve diyet yapanların herhangi bir sağlık problemi yoksa günde 1-2 şişe maden suyu içmeleri, mineral ve sıvı takviyesi olacaktır.



2- Sıcak havalarda çoğu kişi, ağır yiyecekler yiyemediğini söyler. Bu vücudun doğal bir mekanizmasıdır aslında. Vücut; kızartılmış, yağlı, şekerli, unlu gıdaları sindirmekte zorlanır. Ayrıca bu gıdaları yedikten sonra halsizlik, üşengeçlik, ağırlık hissedersiniz. Bunu önlemek için sebze-meyve ağırlıklı, rafine olmayan gıdaları tercih edin.

3- Besin zehirlenmelerinin arttığı bir dönemdir yaz ayları. Dışarıda yemek yerken dikkatli olun. Karışık soslu, mayonezli, kremalı yiyeceklerden uzak durun.

4- Kahvaltıda kaliteli gıdalarla beslenirseniz, gün boyu kendinizi enerjik hissedersiniz. Yulaf ezmesini sıcak süte karıştırarak içerisine 1 muz ve 2 ceviz rendesi ilave edin. İşte pratik ve sağlıklı sabah kahvaltınız hazır.



5- Tatlı ihtiyacınızı çeşitli taze meyvelerden karşılayın. Çilek, kayısı, şeftali, kiraz, karpuz gibi yaz meyveleri, içerdikleri kansere karşı koruyucu maddelerle, bağışıklık sistemini de güçlendirirler.
Örneğin; 1 top vanilyalı dondurmanın üzerine 6-7 adet dilimlenmiş çilek koyarak keyifli ve besleyici bir ara öğün yapabilirsiniz.

6- Meyve suyu yerine meyvenin kendisini yiyin. Yeme esnasında ısırma, çiğneme, koklama güdüleri de aktif olduğundan, daha çok tatmin olursunuz.



7- Alkol, vücuttan su kaybını artırır. Vücuda yabancı bir madde olduğu ve atılması gerektiği için sağlıklı maddelerin de kaybına sebep olur. Bir şey içecekseniz de meyve kokteyllerini sade sodayla seyreltip içebilirsiniz.

Sağlıklı günler dilerim?
Back-Up Sağlıklı Beslenme Danışmanı Cansu Tektunalı yazdı.