Ramazan ayını beslenmemiz açısından farklı kılan oruç tutma ibadetidir. Bu ay, tam anlamıyla sabır ve iradenin kuvvetlenmesi için bir fırsat olarak görülmelidir. Kronik bir rahatsızlığı olan, gebe ve süt veren kişiler dışında doktorun izniyle her Müslüman için farz olan bir ibadettir.



Kısaca, her bakımdan farkında ve kontrollü davrandığımız aydır. Yemek vakti için beklemenin adeta bir keyfe dönüştüğü, eş, dost, akraba ziyaretlerinin yoğunlaştığı güzel bir paylaşım ortamı yaratır.
Dolayısıyla, iftar ve sahura bu prensiple yaklaşarak, günlük ihtiyaç duyulan gıdalardan ölçülü miktarlarda alınmalıdır. Yaz ayına denk gelmesi sebebiyle 15 saate varan açlık ve susuzluk söz konusudur. Bu süreci kilo almadan geçirmek için şunlara dikkat etmelisiniz;


- İftar-sahur arası kısa süre olsa da sahura kesinlikle kalkın. Proteinden zengin, düşük glisemik indeksli zengin bir kahvaltı tarzında sahur yapmalısınız.
Örnek: Menemen + Beyaz Peynir + 2 Ceviz + 3 Kuru Hurma + 2 Dilim Çavdar Ekmeği + Açık Çay

- İftarda, orucunuzu mutlaka suyla açın. Gün içinde terle de sıvı kaybı yüksek olduğundan, sıvı içeriği yüksek besinler tercih etmelisiniz.
Örnek: Çorba + Mevsim Salata + Avuç İçi Kadar Pide + Peynir/Zeytin
Aradan 30 dk. geçtikten sonra etli sebze yemeği + ayran veya şekersiz komposto uygun olabilir.

- Bu dönemde, sebze ve meyveden zengin gıdalar tüketmeniz sindirime yardımcı olacaktır. Bundan dolayı tatlı yerine meyveyi seçip, iftarda mutlaka mevsim salata veya sebze yemeği yiyin.

- Günde 2-2,5 l sıvı ihtiyacını açık çay, maden suyu, su, ayran gibi içeceklerle karşılayın.

- Sahurda pide yerine tam buğday veya çavdar ekmeği tercih etmeniz, daha uzun süre tok kalmanızı sağlar.

- Ramazan?ın tatlısı olarak bilinen güllacı haftada 1-2 kez, iftardan 1 saat sonra meyve yerine yiyin.

- Günde 1 adet maden suyu içmeniz, gün boyu kaybettiğiniz minerallerin yerine koyulmasını destekler.

- Eğer bir davetteyseniz istediğiniz yiyeceklerden azar azar tüketin ancak hiçbir zaman aşırıya kaçmayın.

- Hamur işleri, kızartmalar ve yağlı etlerden uzak durun.


HAYIRLI RAMAZANLAR DİLERİM!

Back-Up Sağlıklı Beslenme Danışmanı Cansu Tektunalı yazdı.