Zaman su gibi akıp gidiyor... Geçmişten süregelen ve geleceğe ilerleyen bir yoldayız. İnsanlar hayatı anlamlandırmak için akıp giden zamanı bölümlere ayırmışlar. Şimdi de 2015 yılına girmeyi bekliyoruz. Geçen 1 dakika geçmişte kaldı. Gelecek olanla aynı değil. Ömrümüzden 1 dakika eksilmiş oluyor yani. Neden bundan sonra geri döndüremeyeceğimiz anlarda, ileride pişman olacağımız şekilde davranalım? Kaldı ki bunu sadece bir çatal-bıçakla etkileyebiliyorken. Geçen her anın kıymetini bilerek, her yediğimizin bize faydalı olmasına dikkat ederek, fazladan yüklemeyerek, yediklerimizden de haz alarak yiyelim.



Akşam dost buluşmaları, akraba eğlenceleri olacağı aşikâr... Tek başınıza olsanız da güne özel, çeşitli yiyeceklerin masaları süslediği bir zaman.
Bugünü en güzel şekilde geçirip, ertesi güne huzurla uyanmak için beslenme uzmanı olarak birkaç önerim var size?

-? Bu sabaha sporla başlamak akşam yediklerinizin depolanma olasılığını azaltacak. Gün boyu metabolik sistemin daha hızlı çalışmasını sağlayacak.

-? Sabah düşük yağlı ve bol lifli kahvaltı etmelisiniz. Yarım yağlı sıcak süt ve tarçınlı yulaf müsli iyi seçim.

- Gün boyu 10 bardak suyu tamamlayın. Akşam alkol almanız halinde ertesi güne şişkin ve hazımsız bir mideyle uyanmak hoş olmazdı.

- Öğle yemeğinde unsuz, pirinçsiz bir sebze çorbasını yoğurtla tüketin.

-? Akşama kadar 2-3 ceviz ve armut/ayva/mandalina gibi lifli meyvelerden yiyin. Akşam yemeği öncesi iştahınızı engelleyecektir.

- Akşam ise yiyeceklerinizi çok karıştırmamalısınız. Etli bir yemeğin yanına börek/pilav/çorbadan birini seçin. Yemeklerim lezzetli olsun diye fazla yağlı yaparsanız ishal, mide bulantısı şikâyetleriyle karşılaşabilirsiniz.

-? Tabii herhangi bir besine intoleransınız varsa dikkat etmelisiniz. Menünün içeriğine bakın, gerekiyorsa garsona sorun.

-? Kızartma olan hiçbir yiyecek yapmayın; yemekleri fırınlayın, zeytinyağlılara ağırlık verin.

-? Alkol tüketiminde Dünya Sağlık Örgütü?nün önerisi erkekler için 2 kadeh, kadınlar için 1 kadeh şarap. Aç karna alkol almayın.

-? Şeker problemi olanların; kan şekerinde ani yükselmeleri ve düşmeleri engellemek adına; pirinç pilavı, patates, meyve suyu, asitli içecek ve tatlıları tüketmemeleri önerilir.

-? Yavaş ve küçük lokmalara ayırarak yiyecekleri tüketin.

Sağlıklı, mutlu yıllar dileklerimle?

Back-Up Sağlıklı Beslenme Danışmanı Cansu Tektunalı yazdı?