Cevabı en çok merak edilen sorulardan bir tanesi de bölgesel zayıflamanın mümkün olup olmadığıdır. Erkeklerin çoğu ?Şu göbeği nasıl eritirim?? sorusuna yanıt ararken; kadınlar arasında kalça ve basen problemleri daha yaygındır ya da ?Bacaklarım incecik ama ah şu kollarım ve göbeğim de biraz incelse!? diyen birçok danışan tanıyorum. Öncelikle genetik yapımızı kabullenmek gereklidir, çünkü her bireyin, kodlanan bir vücut yapısı vardır. Elma ve armut olarak tabir ettiğimiz genetik olan belli başlı 2 tip vücut yapısı vardır:



Elma tipi vücutta geniş bir bel çevresi ve alınan kilonun karın bölgesinde toplanması söz konusudur. Kalp damar hastalıkları, diyabet ve metabolik sendrom riski, armut tipli vücuda göre daha fazladır.

Armut tipli vücut ise daha risksiz olan vücut tipidir. Fazla olan yağ üst bacak ve basen bölgesinde toplanır. Buna karşın ince bir bel görülebilir.

Vücudumuzu daha orantılı bir biçime sokmanın en etkili yolu da düzenli egzersizden geçer. Kas oranınızın yüksek olup, yağ oranınızın düşük olması, yiyeceklerle aldığınız enerjinin daha az depolanıp, harcanmaya meyilli olmasını sağlar.

Kas gruplarını çalıştıran, kaslara kuvvet bindiren egzersizler (ağırlık çalışması, pilates gibi) vücudunuzda kas miktarınızı artırarak metabolizmanızı hızlandırmayı sağlar.

Kardiyo egzersizlerinden olan tempolu yürüyüş, koşu, bisiklet ve yüzme gibi egzersizler de kalori harcatarak yağ yakmanızı sağlar.

Tartıda kilo verdiğinizi görmek için kardiyo egzersizleri yapmanız gerekir. Yalnızca ağırlık çalışması yaparsanız, kas miktarınız artacağından kilo kaybını göremeyebilirsiniz.

Doku yumuşamasından kaynaklı sarkmaları önlemek için kardiyodan sonra kasları güçlendirici egzersizler yapabilirsiniz.
İkinci etkileyici faktör ise küçük yaşlarda ve ergenlikteki beslenme tarzı olabilir. Çünkü yağ hücreleri; ya sayıca ya da hacimce artar. O dönemde fazla kalori alındığında ve depolanmaya meyilli tatlı-unlu gıdalar yenildiğinde yağ hücreleri sayıca artar. Artan hücre sayısını diyet yaparak azaltamazsınız; sadece hacimce küçültebilirsiniz. Dolayısıyla amaç, yağ hücrelerini baştan artırmamak olmalı. Çok kilolu insanların diyet yaptıktan sonra normal kiloda olan bir insana göre daha çabuk kilo almasının bir sebebi de budur.

Sonuç olarak kilo verilirken, yağ fazlası nerede varsa o bölgelerden kilo kaybı gerçekleşecektir. Armut tipli vücudunuz, küçük bir armuda dönüşebilir ama daha fazlasını vaat eden ve dışarıdan uygulanan yöntemler (kremler, jeller vs.) vücut şeklinizi tamamen değiştiremez. Hiçbir diyet yoktur ki özellikle kolların incelmesini sağlayıp da diğer bölgelerinizin aynı kalmasını sağlasın. Basit şeker içeren ve unlu gıdaları kısıtlayarak, sağlıklı beslenme ve egzersizle birlikte iyi bir vücuda sahip olabilirsiniz.

Back-Up Sağlıklı Beslenme Danışmanı Cansu Tektunalı yazdı.