Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, mükemmelyetçi kişiler bir programa sadık kalma konusunda daha başarılı. Sigara bırakma, spora başlama, kilo verme gibi tutum ve alışkanlıklarda değişim gerektiren durumlar, kişide ister istemez stres yaratıyor. Mükemmeliyetçi insanlar bu yola çıkarken, ?Herşey olması gerektiği gibi olmalı? mantığında. Bu çok doğru ancak insanız, zaman zaman hata yapabiliyoruz. Bazen de doğru olanı bilmemize rağmen, yanlış olan bize daha cazip geliyor.



Bu durumda ?Zaten diyetim bozuldu.? ya da ?Bugün de yapmadım, kilo veremeyeceğim.? şeklindeki tutumunuz sizi kısır döngüye sokarak, işinize geldiği gibi davranmanıza neden olacak.

Şöyle düşünün; diyetisyeninizin söylediği planı ufak bir kaçamaktan dolayı uygulayamadınız ve fazlasıyla yemeye devam ettiniz. Bu sefer eskisinden daha fazla strese girip, beslenme düzeniniz bozulacak, daha fazla depo yağlarla mücadele etmek durumunda kalacaksınız. Oysa bir sonraki öğün diyetisyeninizin söylediği şekilde devam ederseniz, 1-2 gün içerisinde eski formunuza kavuşarak daha da güçlenmiş bir şekilde diyete devam edeceksiniz.

Diyette mükemmeliyetçilik çok istenen bir durum değil. Burada sizi yemeye tetikleyen şeyin ne olduğunu bulmanız önemli. Bir davet miydi? Israrlara mı dayanamadınız? Ara öğün yapmadığınız için mi çok acıktınız? Uykunuzu iyi almadınız mı? Okulda, iş yerinde veya özel yaşamda çözemediğiniz bir sorun mu var? Tetikleyici durumu bulduktan sonra. Tekrarlanmaması için;

Yediklerinizi ayrıntılı yazın.
Diyetisyeninizle konuşarak istediğiniz yiyecekleri de beslenme programında olmasını önerin.
Kendinizi aç bırakmayın.
Duygularınızla yemek yemeyi ilişkilendirmeyin.

Hatalarımızdan ders almazsak deneyimin hiçbir anlamı olmazdı. Herşeyin mükemmel olması da mümkün değil. Siz yanlışlarınızı anlayıp bunu düzelttiğinizde, zaten herşey mükemmel olacak. Bırakmak, yapamıyorum demek yok! İradeyi çalıştırmak kasları çalıştırmak gibidir, ne kadar çalıştırırsanız o kadar güçlenirsiniz.

Back-Up Sağlıklı Beslenme Danışmanı Cansu Tektunalı yazdı