Beslenme alışkanlıkları küçük yaşlarda oluşmaya başlar. Siz nasıl beslenirseniz, evde hangi yemekleri pişirir, buzdolabında hangi gıdaları bulundurursanız,çocuğunuz da sizin gibi beslenir. Bu yüzden fazla kilosu olan çocuklar kesinlikle suçlanmamalı; sorumluluğun büyük kısmı aileye düşüyor.



o Yapacağınız ilk şey, çocuğunuzu çocuk doktoruna götürüp, tüm kan tahlillerini yaptırmanız. Herhangi bir vitamin, mineral, protein eksikliği var mı? Şeker düzeyi normal mi? Metabolizması yavaş mı? Tetkik edilmeli.

o Bir Beslenme ve Diyet Uzmanına danışmanız gerekli ve önemli. Çocuğun alışkanlıklarını değiştirme sürecinde ona destek olacak, beslenmeyi kısıtlamadan eğlenceli hale getirecek, çocuğun beyin ve beden gelişimine gerekli önemi verecek bir uzmanla olmalı.

o Kahvaltıyı atlamaması için pratik ve cazip alternatifler sunulmalı. ( Meyveli krep, Kuru meyveli müsli, Peynirli omlet gibi... Patates kızartması, nutella, poğaça-börek değil!)

o Çok acıkmayı önlemek için yanında sağlıklı atıştırmalıklar konulabilir.
(Fıstık ezmeli muz dilimleri, ayran ve tost, süt ve yulaflı yağsız kurabiye v.b)

o Okulda yemek yemeyen çocukların kantinden yiyecek alırken bilinçli olması gerekir. Çoğu çocuk, arkadaşlarım alay eder korkusuyla evden yiyecek getirmek istemiyor. Kantinde alacağı tostun yağsız hazırlatılması, kepekli ekmekten yapılması, yanına kola-meyve suyu yerine ayran-süt tüketmesi sağlanmalı.

o Hamburger, döner gibi gıdaların etinin güvenilirliğinden emin olunması da önemli. Besin zehirlenmelerine sıklıkla rastlanıyor. Okul kantinlerindeki sağlıklı besin çeşitliliğinin artırılması için veliler ısrarcı olmalı.

o Çocuklar spora yönlendirilmeli. Çocukların hem boy uzaması, dik durması, kendine güven kazanması hem de enerji harcaması ve kilo kaybı için bireysel veya takım sporları çok etkilidir. Çocuk böylece aklını yedikleriyle değil, hareketiyle, arkadaşlarıyla, hobileriyle de meşgul edecektir.

o Diyet yaptırılmadan, düzgün beslenme alışkanlıkları kazandırılmalı. Bu çocuğunuza hayat boyu yapacağınız en iyi yardımdır.

Back-Up Sağlıklı Beslenme Danışmanı Cansu Tektunalı yazdı