Kat kat giysileri üzerimizden atmaya hazır mısınız? Evinize bahar temizliği yaptığınız gibi, buzdolabınızı ve midenizi de arındırarak, bedenen ve ruhen hafifleyip zinde olmak için aşağıdaki önerilerime göz atın.



Kaliteli Uyku



Bahara girerken, kıştan kalma uyuşukluk, yorgunluk, isteksizlik belirtilerini en aza indirip, yavaşlayan metabolizmayı, erken kalkıp erken yatarak hızlandırın. Uykunun iştah üzerindekietkisi yapılan çalışmalarla da kanıtlanmış.

Suyu Artırın



Çay, kahve, soda, asitli içeceklerin verdiği uyanıklık hissi kısa sürer. Bu içecekler aynı zamanda diüretik olduğundan, vücuttaki su kaybını artırarak yağlanmaya sebep olurlar. Sıvı ihtiyacınızı bol bol su içerek karşılamaya çalışın.

Baharın Renklerinden Bol Yiyin



Kuşkonmaz: Glutatyon denilen kanserle savaşan bu maddeyi en çok bulunduran sebzedir.
Kayısı: Sindirim sistemini düzenleyici etkisi vardır. Şeker içeriği düşüktür.
Rezene: Salatalarınıza ekleyin. İyi bir ödem söktürücüdür.
Enginar: Karaciğer dostu olarak bilinen enginar, yağ yakıcı etkiye sahip.
Brokoli: Lif yönünden zengindir ve diyetlerde tok tutmasıyla bilinir.
Ispanak: Prostat kanserine karşı en iyi koruyucu olarak bilinmektedir.
Çilek: Düşük şekerli ve bol antioksidanlı bir meyvedir, tabii şeker eklemeden yemek koşuluyla.
Portakal: Zeytinyağlı yemeklerde, balıklarda kullanabileceğiniz C vitami içeriyle hem sağlığa hem damağa hitap ediyor.

Kötü Alışkanlıklardan Arının



Yaşamınızda bir türlü vazgeçemediğiniz, ancak size uzun vadede zarar veren alışkanlıklarınız olabilir. Sigara ve alkol bunların başında gelen ve en yaygın olanlarıdır. Geçici çözümler ya da ertelemek, işleri çıkmaza sokup, sorunun uzamasına sebep olur. Bunlardan kurtulmak için destek alın.

Aktif Olun



Sabah saatlerinde yapacağınız 30dk yürüyüş veya egzersiz, tüm gün huzurlu olmanızı sağlar. Ayrıca metabolizmayı da hızlandırarak, yağ yakımına ve toksin maddelerin ter bezleri ve lenf yoluyla vücuttan atımına yardımcı olur.

İşlenmiş Gıdaları Azaltın



Beyaz unlu pastane ürünleri, salam, sucuk gibi şarküteri ürünleri, kızarmış yiyecekler, yağlı besinler, vücutta sistemin işleyişini yavaşlatır. Besinleri doğal haliyle tüketin.

Her Öğünde Protein



Karbonhidratlı, unlu gıdalara yönelmemek için, her öğünde proteinli gıdalara yer verin. Ana öğünlerde, haşlanmış veya kendi yağında pişmiş tavuk, balık, yumurta, kurubaklagillerden biri, ara öğünlerde, az yağlı peynir, yoğurt, süt gibi yiyeceklere yer verin.

Back-Up Sağlıklı Beslenme Danışmanı Cansu Tektunalı yazdı