Kemik kütlesinin azalması ve kemik doku yapısının bozulması sonucunda kemiğin kırılganlığının artışına ve kırıklara yol açan, yavaş ve sinsi gelişen, çok nedenli ve sık görülen bir iskelet sistemi hastalığıdır. Kemik erimesi olasılığı genellikle yaş ile birlikte artar. Kemik erimesinden korunmak, oluşumunu yavaşlatmak ya da durdurmak için doktorunuza danışmanın yanı sıra alacağınız bazı önlemler ve yaşam tarzı değişiklikleri de kemik erimesinin önlenmesine yardımcı olacaktır.



Osteoporozda Yapılabilecek Sporlar:

1)Tempolu yürüyüş (Her gün veya haftada 3 gün 30-40 dakika!)
2) Yüzme
3) Bisiklet
4) Dans etmek
5) Jimnastik (Size özel planlanmış egzersiz programı çerçevesinde!)

Osteoprorozda Beslenme:

Daha çok kalsiyum ve D vitamininden zengin vitaminler olmalıdır.
1)Başta süt ve süt ürünleri (yoğurt ve peynir)
2)Yeşil sebzeler (ıspanak, asma yaprağı, lahana, bamya, pırasa, kereviz, taze bakla, soğan, turp)
3)Balık (özellikle sardalya gibi küçük balıklar), havyar
4) Meyveler (kavun, karpuz, portakal, kivi, dut, hurma)
5) Nohut
6)Kırmızı ve beyaz et kalsiyumdan zengin besinler tercih edilmelidir.

Dr. Back-Up Doktoru Ali Esat Keskin yazdı