1- Bu aylarda terlemeyle su ve mineral kaybı çok olur. Susamadan su içmeyi öğrenmemiz gerek. Susayınca vücut zaten fazla miktarda su kaybetmiştir. Ağır işlerde çalışanlar, sporcular, diyet yapanlar, herhangi bir sağlık probleminiz yoksa , günde 1-2 şişe maden suyu içmek mineral ve sıvı takviyesi olacaktır.



2- Vücut; ağır, kızartılmış, yağlı, şekerli, unlu gıdaları sindirmekte zorlanır. Ayrıca bu gıdalar yenildikten sonra halsizlik, üşengeçlik, ağırlık hissedersiniz. Bunu önlemek için, sebze-meyve ağırlıklı, rafine olmayan gıdaları tercih edin.

3- Sıcakta gıdalar daha çabuk bozulur. Dışarıda yemek yerken dikkatli olun. Karışık soslu, mayonezli, kremalı yiyeceklerden uzak durun.

4- Kahvaltıda kaliteli gıdalarla beslenirseniz, gün boyu kendinizi enerjik hissedersiniz.
Yulaf ezmesini, sıcak süte karıştırın. İçerisine 1 muz ve 2 ceviz rendesi ilave edin. İşte pratik ve sağlıklı sabah kahvaltınız hazır.

5- Tatlı ihtiyacınızı çeşitli taze meyvelerden kullanın. Çilek, kayısı, şeftali, kiraz, karpuz gibi yaz meyveleri, içerdikleri kansere karşı koruyucu maddelerle, bağışıklık sistemini de güçlendirirler.



Örneğin; 1 top vanilyalı dondurmanın üzerine 6-7 adet dilimlenmiş çilekle keyifli ve besleyici bir ara öğün yapabilirsiniz.

6- Meyve suyu yerine meyveyi yiyin. Yeme esnasında ısırma, çiğneme, koklama güdüleri de aktif olduğundan, daha çok tatmin olursunuz.

7- Alkol, vücuttan su kaybını artırır. Vücuda yabancı bir madde olduğu için, atılması için, vücuttan sağlıklı maddelerin de kaybına sebep olur. Birşey içecekseniz de,meyve kokteyllerini, sade sodayla seyreltip içebilirsiniz.

8- Yaz aylarında uzayan yolculuklar da diyeti zorlaştırıyor. Molalarda yenilen yiyecekler az yağlı ve az karbonhidratlı olmalı. Ayran, yağsız tost,leblebi, kepekli grissini gibi şeyler tercih edin.

9- Plaj çantanızda mutlaka bir meyve yada az tuzsuz kuruyemiş bulunsun.

10- Yediklerinizle birlikte bol hareket edin.

Sağlıklı günler dilerim.

Back-Up Sağlıklı Beslenme Danışmanı Cansu TEKTUNALI