Dünya Sağlık Örgütü; sağlığın tanımını yaparken fizyolojik, psikolojik ve sosyal yönden tam bir iyilik hali olarak ifade eder.

Yani bedensel bir engeliniz veya herhangi bir hastalığınız olmasa da ruhsal açıdan depresif, bıkkın, isteksiz hissediyorsanız, hiçbir şey ilginizi çekmiyorsa sağlıklı değilsiniz demektir.



Hastalık dışında psikolojik durumumuzu etkileyen en önemli faktör; mutlu hissedip hissetmediğinizdir. Çok çabuk sinirleniyorsanız, en ufak şeyi bile kafanıza takıyorsanız, üzgünken, stresliyken yemek sizi mutlu ediyorsa Serotonin yani mutluluk hormonu seviyeniz düşük demektir.

Kanada?da McGill Üniversitesi?nde yapılan bir çalışmada Serotonin seviyesini antidepresan ilaçlar dışında nasıl artırabileceği araştırılmış. 4 ana faktör belirlenmiş.

» Her gün düzenli olarak gün ışığına çıkmak
» Egzersiz yapmak
» Üretken olmak
» Belki de en önemlisi DİYET

Peki, hangi diyet size uygun? Ne yemelisiniz?  Ne yememelisiniz?

Yüksek şekerli, unlu ve yağlı gıdaları kısıtlı miktarlarda yememiz gerektiğini biliyoruz. En çok yapılan yanlış bu gıdaların bizi mutlu edeceğini düşünmek. Ancak mutluluk bir düşünme şeklidir.  Mutluluk, var olan yaşamınızı öncelikle kabullenebilmekle başlar. Yani gerçekçi olmakla başlar. Bu kabullenmek, pes etmek değil, gerçeği görmektir. Yok saymak ya da yakınmak, değiştirme gücünüzü elinizden alır. Sizi kaderciliğe sürükler. Var olan sorunu geçici bir süre unutmak uğruna beynimizi şekerle uyuşturmayalım.

Mutluluk, sağlıklı olmaktır. Aslında her şey kazanılır, acısı geçer veya azalır ama sağlık kaçan tren gibidir. Sağlıklı iseniz, siz inanmasanız bile mutlusunuz. Sağlıklı beslenmek bir yaşam tarzıdır. Mutlu bir yaşam için önce yediklerinizden başlayın.

En Çok Mutlu Eden 10 Besin








? Muz
Kahve
Badem
Peynir
Kaju
? Yulaf
Kakao
Somon
İncir
Ceviz

Back-Up Sağlıklı Beslenme Danışmanı Cansu Tektunalı