Bu konuyu açıklarken vücudumuzla ilgili yapısal her konuda genetik faktörlerin en belirgin rolü oynadığını hatırlatarak başlamalıyız. Kilo vermeye çalışmak çok daha popüler gibi gözükürken, kilo almak isteyenler içinde aslında durum ayni derecede sıkıntılıdır. Eğer aşırı zayıf olduğunuzu düşünüyorsanız ve kilo alamıyorsanız önce vücudunuzla ilgili mutlaka yapılması gereken tıbbi testleri yaptırmalı ve öncelikle doktorunuza başvurmalısınız.



Eğer herhangi bir sorun yok ise ilk önce spora başlamak ve özellikle ağırlık çalışmalarına önem vermek gerektiğini bilmeliyiz. Kilo alırken yağlarımızın artmasını istemeyiz, kas yoğunluğumuzu artırmaya çalışırız. Bu bakımdan yapacağımız ağırlık çalışmaları ile kas kuvvetimizi ve yoğunluğumuzu artırmaya başlamalıyız. Ancak unutulmamalıdır ki, yeterli beslenme ve dinlenme uygulanmadığında yaptığımız ağırlık çalışması kilo aldırmak yerine daha da kilo kaybetmemize neden olabilir.

Doğru bir antrenman programıyla birlikte ağırlığımıza göre yeteri kadar protein, karbonhidrat ve dengeli bir şekilde yağ almamız gerekmektedir. Kilo almaya çalışırken vücudunuza ihtiyacı olan vitamin takviyesini de yapmayı unutmamalıyız. Vücudumuzun gelişmesi için yeterli dinlenmeyi sağlamadığımızda kaslarımız yeteri kadar yenilenip gelişemeyecektir. Bu durum kronik yorgunluklara ve motivasyon kaybına da yol açacağından hedefe ulaşma konusunda önümüzde bir engel teşkil edecektir.

Bu dönemde kuvvet ve hipertrofi çalışmaları yapılmalıdır,  on iki tekrarların altında ve 45 dakikayı geçmeyen ağırlık çalışmaları hedefe ulaşmak için daha doğru bir yol olacaktır. Eğer bölgesel çalışma yapıyorsak, çalıştırdığımız bölgelerin en az 48 en çok 72 saat dinlendirilmesi hedefe ulaşmakta etkili olacaktır.

Back-Up Spor ve Fitness Danışmanı Serhat Sıdal