Egzersiz ve özellikle ağırlık çalışmaları, kaslarımız üzerinde olduğu gibi kemiklerimiz üzerinde de çok etkilidir. Kaslar kemiklere tendonlarla bağlıdırlar, kaslarımız çalıştırılırken maruz kaldıkları direnci kemiklere de yansıtırlar, kas çalışırken ve beslenip kuvvetlenirken bağlı olduğu kemikle ve tendonlarla titreşimlerle etkileşim gösterirler. Bu titreşimler kemik hücrelerinin daha fazla oksijen almasına, daha fazla beslenmesine, o bölgedeki kalsiyum yoğunluğunun artmasına ve kemiğin daha çok güçlenmesine neden olurlar.



Egzersiz sırasında kasın kasılıp gevşemesi ve zorlanması bağlı bulunduğu kemiğe de bir baskı, bir direnç oluşturur. Bu şiddete maruz kalma düzenli bir şekilde devam ederse beyinden o bölgenin güçlendirmesi için yardım talep edilmiş olur. Bu sayede vücuttaki kalsiyumun o bölgede yoğunlaşması sağlanarak daha güçlü ve yoğun bir kemik yapısının oluşması sağlanır.

Egzersizler Yaşlılıktaki Kemik Erimesini Engelleyebilir Mi?
Çalışmayan kaslar zayıf kalır, hatta zamanla yok olabileceği gibi bağlı oldukları kemiklerin de zamanla güçsüzleşmesine neden olurlar. Bu da kemikleri daha zayıf ve kırılgan bir yapıya dönüştürür. Yas ilerledikçe gerçeklesen fiziki hareketin azaltılması kasları zayıflattığı gibi kemikleri de zayıflatır. Etkili genetik faktörlerin dışında eğer egzersiz ve spor yapmaya bir engelimiz yoksa ve yapmıyorsak bu rahatsızlığı büyük oranda kendimiz ortaya çıkartıyoruz demektir. Yasam boyu düzenli beslenme, yeterli dinlenme ve egzersiz çalışmaları güçlü kaslara güçlü kemiklere ve doğru ve dik bir duruşa sahip olmamızı sağlar. Gücünü kaybeden kas ve kemikler zaman içinde deformasyona uğrayarak duruş bozukluklarına da neden olurlar. Egzersizin doğru uygulandığında kemik erimesine engel olduğu veya etkilerini yavaşlattığı birçok çalışmada ortaya konmuştur.

Back-Up Spor ve Fitness Danışmanı Serhat Sıdal