Çalışan kişiler sabahları açık havada yürüyüş yaparak güne başlayabilirler. Kahvaltı öncesi tempolu bir yürüyüş hem güne enerjik başlamaya hem de formda kalmaya yardımcı olur.



Sadece çalışanlar için değil dünyadaki tüm canlılar için egzersize başlama anı uyandığımız andır. Mutlaka yataktan kalkmadan önce uyandığımızda gerinmemiz gerekir. Gerinme vücudumuza yapabileceğimiz en iyi egzersizlerden biridir. Doğadaki canlıları da incelediğiniz zaman, günün belli zamanlarında da bu gerinme hareketini yaptıklarını görürsünüz. Gerinme hareketi hem vücudumuzu güne hazırlar hem de çok iyi bir kas çalışmasıdır. Gerinme hareketinden sonra eğer kişinin vakti varsa daha erken kalkıp, gidebilecekse düzenli egzersiz yaptığı bir ortamda veya dışarda yürüyüşler yapılmasını öneririm. Bunların hiçbiri olmuyorsa veya hava şartları müsait değilse, evde sadece 3 m2?lik bir alanda kendi vücut ağırlığını kullanarak yüzlerce hareket yapabilirsiniz. Eğer erken uyanamıyorsanız en azından kalkış saatinizden 15 dakika önce kalkarak, hiç olmazsa eklemlerinizi hareket ettirerek çalıştırmak güne daha zinde ve hazır bir şekilde başlamaya sebep olacaktır. Bunu mutlaka aynı dişlerimizi fırçalamak gibi, yüzümüzü yıkamak gibi bir alışkanlık haline getirmemiz gerekir. Bunları yapmadığımızda gecenin ve uykunun verdiği ağırlık aynı zamanda uyanan soğuk bedenimizle direk güne başladığımızda belki de farkına varmadan kendimizi sakatlayacağımız bir durumla karşılamamız mümkün.

Çalışan kişiler öğle aralarında nasıl egzersizler yapabilir?
Çalışan kişiler öğle tatilinde pek çok farklı egzersiz yapabilir. Öğle tatilinin bir saat olduğunu varsayarsak bu sürede bazı egzersizler yapılabilir.

Düzenli çalışma saatlerinde çalışan kişilerin öğle tatillerinin 1 veya 1 saat 15 dakika gibi olduğunu düşünürsek; eğer imkanları varsa yanlarında götürdükleri spor ayakkabı ile öğle ya da yemek tatilinin ilk 30 dakikasını yürüyüşle değerlendirmesini öneriyorum. Kalan saatte yemek yemelerini öneriyorum. Yürüyüş yemekten önce yapılmalı. Aç karnına yapılan yürüyüşler vücutlarının forma girmesinde de faydalı olacaktır. Eğer yürüme imkanı yoksa veya yapamıyorsa, ofis içerisinde mutlaka merdiven çıkmalı.

Back-Up Spor ve Fitness Danışmanı Serhat Sıdal