Bir işi yapmaya karar vermemizin sebebi, yaptıktan sonra elde edeceğimiz fayda/sonuçtur. Diyet yapmayı kafanızda zor, can sıkıcı, kısıtlayıcı olarak algılarsanız, beyniniz süreci bir an önce sonlandırmaya çalışır. Ancak yaptığınız şeyden keyif alırsanız, o devamlı olur ve size zor gelmez.

Diyet yapmayı değil, sağlıklı beslenmeyi hedefleyin
Diyet, halk arasında yanlış bir kanıyla, aç kalmakla eşdeğer. Oysa ki diyet, günlük yediğiniz içtiğiniz her şeyi içine alan bir kavram. Dolayısıyla, size faydalı olacak besinleri seçmek, sağlıklı bir yaşama gidecek yolda ilk adımdır.



Çok düşük kalorili beslenmeyin
Diyete başlayanların yaptığı en büyük hata listelerinde belirtilenden daha az yemek, öğün atlamak, ara öğün yapmamak oluyor genelde. Az yiyip daha hızlı kilo vereceklerini düşünüyorlar. Ancak bu motivasyon kısa süreli olduğundan sürdürülebilir bir durum değildir. Kas ve su kaybına sebep olup metabolizmayı da yavaşlatır. 1000 kcal altı diyetler düşük kalorili grubuna girer. Diyet yaparken bu kalorinin altına düşmeyin.

Kafein tüketimine dikkat edin
Gün içerisinde tükettiğiniz kafein, bazal metabolizmayı hızlandırıp, yağ yakımını arttırır ancak aynı zamanda fazla kafein tüketilmesi durumunda, midenin asit üretimine sebep olduğundan, mideyi bastırmak için bir şeyler yeme ihtiyacı yaratır. Ayrıca gerginlik ve çabuk sinirlenmeye de sebep olur. Günde, çayı açık ve en fazla 4 bardak kahveyi ise en fazla 2 fincan tüketin..

Ya hep ya hiç felsefesi
Diyet sürecince başlangıçta motivasyon yüksekken, 4-5 kg verildikten sonra kişide sevdiği yiyeceklere karşı dirençsizlik görülür. 1 lokma çikolata, 1 parça börek, davetlerde hayır denemeyen ikramlar, kişiyi "nasılsa diyetimi bozdum" mantığına sokarak, kişinin diyetten uzaklaşmasına sebep olur. Ancak çok sevilen besinler, diyetisyeninize danışılarak beslenme planına yerleştirildiğinde bu durum engellenmiş olur.

Yanlış diyet yapıyor olabilirsiniz
İnternette, sosyal medyada rastladığınız ya da diyetisyen olmayan kişilerin söylediği hazır diyetlere kulak asmayın. Her bireyin beslenmesi ona özeldir. Çünkü diyeti parmak izi gibidir. Genetik ve birtakım fiziksel, kimyasal özellikler değerlendirilerek oluşturulur. Diyetinizin içeriğini en iyi diyetisyeniniz belirler.

Back-Up Sağlıklı Beslenme Danışmanı Cansu Tektunalı