Ağırlık çalışmalarında hedeflerinize ulaşabilmek için son iki tekrarın sırrını mutlaka bilmeliyiz. Hangi kuvvet çalışmasını yapıyorsak yapalım, ısınma dışındaki setlerimizin son iki tekrarlarında vücudumuzun zorlandığını hissetmeli, bir tekrarı daha zor yapacak hatta yapamayacak durumda olmamız gerekmektedir. Bunu sağlamanın yolu, doğru ağırlıkları seçebilmekten geçer. Çalıştığınız kuvvet modelinin tekrar sayılarına göre, doğru ağırlığı bulup, son iki tekrarında zorlanmanız gerekir. Kasların güçlenmesi ve yüklenen antrenman modelinin işe yaraması için son iki tekrarda zorlanmak çok önemlidir.



Bu konuda en çok yapılan yanlış, düşük ağırlıkla çok tekrar uygulanan ağırlık çalışmalarında görülür. Düşük ağırlıkla çok tekrar denince sanki kasların zorlanmadığı bir ağırlık çalışması akla gelir. Halbuki durum burada da değişmez, tekrar sayımız ne olursa olsun son iki tekrarda zorlanmıyorsak kasın gelişim göstermesini, kalori harcamasını, hatta vücudumuzdaki yağları yakmasına yardımcı olmasını beklemek yanlış olur. Bu hataya genelde, kadınlar ya da kaslarının büyümesini istemeyen erkekler düşerler.

Burada dikkat edilmesi gereken en önemli husus, son iki tekrardaki zorlanmayı son iki sete yansıtmaktır. ilk set ısınma olarak görülmeli ve seçilen ağırlık tekrar sayısını rahat rahat tamamlayabileceğimiz bir ağırlık olmalıdır. Burada amaç, kasları ve eklemleri zorlanmaya hazırlamaktır. Asıl zorlanma ise ikinci ve özellikle üçüncü setlerde gerçekleşmelidir.

Back-Up Spor ve Fitness Danışmanı Serhat Sıdal